זו הסיבה שבעלי עסקים צריכים רואה חשבון מהרגע הראשון

שרון שי – רואה חשבון

רק פתחת את עסק? בשעה טובה! חשבת שכדאי לחכות עם רואה החשבון? אני מזמין אותך לחשוב שוב ומציג את כל הסיבות שבגללן ליווי מקצועי הוא לא רק חשוב, אלא הכרחי.
אם אתה עדיין מתלבט לגבי פתיחת תיק עוסק מורשה אז צור איתנו קשר

אומרים שהעתיד שייך לנו – העצמאים, בעלי המקצועות החופשיים, הפרילאנסרים ובעלי העסקים הקטנים.

בעוד שיש יתרונות רבים לחיים כעצמאים, עם החופש האדיר מגיעה אחריות חשובה: לדווח באופן שוטף למע"מ ומס הכנסה, לשלם מע"מ, מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי. לדאוג לאישור ניכוי מס במקור וניהול תקין של ספרים, כל זה, לפני שהזכרנו פנסיה, שהיא חובה גם לעצמאים, ואי הפקדה יכול לגרור קנסות מצד מס ההכנסה. מצד שני, אם אתם בצד של השכירים ואתם מחפשים מידע בנוסף החזר מס הכנסה לשכירים צרו איתנו קשר.

עשה זאת בעצמך? הסיבה שבגללה יש עצמאים שבוחרים להתנהל לבד

רק עכשיו פתחת את העסק. עוד לא ברור לך בכלל מה צפי ההכנסות וההוצאות שלך. עיקר ההתעסקות שלך היא בבניה, בשיווק ובאספקת השירות או התוצר ללקוחות שלך, ונראה שלהעמיס הוצאה קבועה כמו שירות של רואי חשבון זה ממש לא מה שהעסק שלך צריך בשלב זה.

לעתים, כשעסק נמצא בתחילת דרכו, ההכנסות עדיין צנועות, ונראה ש"אין מספיק עבודה למישהו חיצוני". בעצם, למה לא להסתדר לבד?

למעשה, עצמאים רבים חושבים כך, אבל חד משמעית, מדובר בטעות. ישנן כל כך הרבה פעולות חשבונאיות ובירוקרטיות הכרחיות, שעשויות לגזול זמן רב מהעסק שלך, בעוד שעבור משרד רואי החשבון מדובר בחלק מהרוטינה היומיומית, ובמיומנות רבת שנים. מה גם שטעות קטנה מול רשויות המס יכולה לגרור סנקציות ועלויות נוספות, שניתן היה לחסוך בעזרת רואה חשבון במרכז שהוא גם מיומן.

למה העסק שלך, גם אם הוא קטן או בתחילת דרכו, חייב רואה חשבון?

  1. חוק ניהול פנקסי חשבונות התשל"ג (1973) – מחייב כל עסק, בין אם למטרות רווח ובין אם לאו, לנהל רישום של המסמכים החשבונאיים המוכרים על ידי רשויות המס, באופן מתוקנן ומאושר ע"י רשות המסים. בימינו, כשהפן החשבונאי של העסק מנוהל באופן ממוחשב, יש לוודא שתוכנת הנהלת החשבונות ותוכנת ניהול העובדים מאושרות על ידי רשויות המס והשימוש בהן נעשה על פי חוק. לצורך הדוגמה, גיליונות אקסל אינם מאושרים לצורך ניהול ספרים. רואי חשבון משתמשים בתוכנות ייעודיות, שמאושרות על פי חוק ועומדות בתקנים אותם הגדירו רשויות המס.
  2. מע"מ: אולי יש לך יכולת מצוינת בניהול ההכנסות וההוצאות, אבל ישנו נושא אחד, שבעלי עסקים רבים מכירים, אבל לא בקיאים בכל הדקויות שהוא נושא עמו – חוק המע"מ התשל"ו (1976). בעוד שהוצאות מסוימות הן עניין נתון, הוצאות אחרות עשויות להעניק זיכוי בגובה המע"מ, מלא או חלקי. לדוגמה, הוצאות דלק או הוצאות טלפון מעניקות זיכוי חלקי בלבד בגין המע"מ, בעוד שציוד משרדי, למשל, מזכה בהחזר מע"מ באופן מלא. מול רשויות המע"מ, לא פחות מאשר אל מול הלקוחות שלך, כדאי להתנהל באחריות ובזהירות המתחייבות ממקצוענים.
  3. מס הכנסה: נושא שכדאי לטפל בו מתוך ידע מעמיק ונרחב, ולא להשמיט אף פרט. כשמדובר בעסק שלך, היית רוצה לדעת איזו הוצאה מוכרת לצרכי מס הכנסה, ולא להסתפק בניחושים. במלים אחרות, לא כל הוצאה מוכרת לצרכי מס הכנסה. אם ההוצאות הן בגין ההכנסה של העסק, הן כמובן מוכרות. אבל ישנן הוצאות נוספות, נלוות, שקשורות לעסק, באופן לא ישיר. לדוגמה, הוצאות ביגוד. כשמודפס על הבגד לוגו החברה, או כשמדובר על בגד עבודה שהוא אופייני לעסק, ברור לחלוטין שמדובר בהוצאה מוכרת, אך מה קורה במקצועות החופשיים? מדובר בתחום מעורפל שדורש היכרות מעמיקה.
  4. רכוש קבוע – הזיכוי בגין רכוש שנחשב ציוד קבוע, עשוי להיפרש לאורך תקופה מסוימת, לעתים על פני מספר שנים. בקניית מחשב, לדוגמה, ההכרה המיידית בהוצאה היא חלקית בלבד, ושאר הזיכוי נפרש על פני תקופה מאוחרת יותר. דוגמאות נוספות: רכב עד 3 טון מזכה בהחזר של 15%, מונית מזכה בהחזר של 25%, הוצאה בגין מחשבים אישיים מוכרת לצרכי מס רק בגובה 33% ובגין מחשבים אחרים – רק 25%. יתרה מכך – כל אחד מהפריטים שהוזכרו, מזכה בהחזר שנפרש על פני פרקי זמן שונים. וודאי הבנת, שהנושא הזה יותר מורכב ממה שנדמה לך עד כה.
  5. הזמנה לדיון ביקורת ניהול ספרים בצד מע"מ או מס הכנסה – גופי האכיפה והביקורת של רשויות המס (מע"מ או מס הכנסה) יוצרים קשר, במוקדם או במאוחר, עם כל בעל עסק ומבקשים באופן אקראי לקבל לידיהם חלק מהניירת העבודה והרישום, לצורך בדיקה מדגמית של ניהול הספרים בעסק. פירוש הדבר הוא שאם ניהלתם את רישום העסק בטבלאות אקסל ולא בתוכנה מאושרת אתם חשופים לפסילת ניהול ספרים עפ"י החוק והדבר מלווה בתשלומי קנס בסך של עשרות אלפי ש"ח.  מסירת כל הפרטים המבוקשים. באם נמסרו פרטים חסרים או חלקיים, או שהספרים לא נוהלו על פי חוק, עלולה להיווצר בעיה, שתוביל להשתה של תשלומים למע"מ ו/או למס הכנסה – תשלומים מיותרים, לכל הדעות, אם הכל היה מנוהל כמו שצריך, על ידי מי שזו מומחיותו.

משרד רואה חשבון שרון שי מזמין אותך לעשות את הבחירה שלא רק תוביל את העסק שלך קדימה, אלא גם תחסוך לך דאגות וכאבי ראש לכל אורך הדרך. רק נותר למלא את הפרטים ונוכל לקבוע פגישת ייעוץ כלכלי לעסקים ללא עלות וללא התחייבות.

גם לעסק שלך מגיע ליווי מקצועי, ובניגוד למה שאולי חשבת בעבר – הוא לא חייב להגיע עם תג מחיר גבוה.

תפריט נגישות