שכירים ורוצים להיות עוסקים פטורים? 3 דברים שצריך לדעת

שרון שי – רואה חשבון

אם בעבר, מי שהיה שכיר, בדרך כלל ישב בנוחות בכיסא שלו, ניסה להתקדם בעבודה וציפה לפנסיה שלו, היום ברור שהתמונה שונה. יותר ויותר שכירים מעדיפים להשקיע בפיתוח עבודה "מהצד", כעצמאים, במקביל לעבודה כשכירים. למה אתם זקוקים לרואה חשבון כדי לעשות את זה נכון? כל הסיבות לפתיחת עסק קטן לפניכם.

דני היה רגיל למעברים, אלו שלקחו אותו מלהיות סוכן ביטוח אפרורי בימים א' עד ה' לאמן שמצייר בסופי שבוע ומוכר את האיורים שלו ללקוחות שמגיעים מהפייסבוק. הוא לא לבד, לצידו יש את עורכת הדין שאחרי ימים ארוכים בהתמחות גם אופה ומקשטת בבצק סוכר עוגות מרהיבות והמנהלת האדמיניסטרטיבית שביום החופשי שלה בשבוע, מלווה נשים כסטייליסטית.

משכורת מסודרת + עוסק מניב  = שילוב מנצח, אם עושים את זה נכון.

התופעה של שילוב בין עבודה כשכיר לעבודה כעצמאי נחשבה בעבר לשולית, אך ככל שעוברות השנים, אנשים מבינים שאפשר ליהנות מה"גם וגם": היציבות של העבודה כשכירים והיצירתיות + ההכנסה הנוספת של העבודה כעצמאים קורצת לרבים שמשלבים בהצלחה בין השניים.

נשמע מעולה, אבל מה עם החשבוניות? הקבלות? המיסים? ואיך אפשר להסדיר הכל מול ביטוח לאומי?! הו, השאלות האלו מעולות, ובתור רואה חשבון שמלווה שכירים ועצמאים רבים, אני יודע לענות על כולן ולסייע גם לך להפיק את המיטב מהסיטואציה.

#1 אפשר לצמצם תשלומים בביטוח לאומי ובמס הכנסה, במיוחד עבור שכירים שהם גם בעלי עסקים.

אחד מהדברים ששכירים חוששים ממנו, לפני פתיחת תיק עוסק פטור, הוא הבירוקרטיה. יש לי חדשות טובות וחדשות רעות:

  • החדשות הרעות: אכן יש צורך בבירוקרטיה – חשוב לתאם את המסמכים, להבין כמה אתם מרוויחים כשכירים, מה צפי הרווח כעצמאים, לסדר את המסמכים ולהבין מה עומד בפניכם כדי לשמור על כך שהתשלומים לביטוח לאומי יהיו מדויקים (כדי שלא תצברו חוב מצד אחד, וגם לא תשלמו יותר מידי "ככה סתם", מצד שני).
  • החדשות הטובות: למשרד רואה חשבון שרון שי יש ניסיון רב ומאו לקוחות ואשמח לטפל גם עבורכם בכל מה שצריך. לא צריך לחכות בתור למס הכנסה, לא צריך להתקשר לביטוח לאומי. משרד רואה חשבון בפתח תקווה שרון שי  מטפל עבורכם בכל מה שנחוץ כדי לשלב בהצלחה בין העבודה כשכיר או שכירה לבין עסק שיכול להניב עשרות ואפולו מאות אלפי ש"ח בשנה בטור עצמאי.

#2 יצירת תכנית עבודה היברידית שתעשה לכם סדר ולא תוביל אתכם לחובות מפתיעים

אני יודע, אולי עכשיו המילה "תכנית עבודה" נשמעת לכם מאיימת, רצינית וגדולה, אבל האמת היא שגם אם אתם מרוויחים כעת רק אלפי שקלים בחודש מהעבודה שלכם כעצמאים, אתם רוצים לאפשר לעצמכם להתפתח, להצליח, להגיע לעוד לקוחות וכן, גם להרוויח עוד כסף.

תכנית העבודה יכולה למקד אתכם, להציב לכם יעדים שיהיו יותר קלים להשגה, בזכות התכנית ולא פחות חשוב – תאפשר למשרד רואה חשבון לעסקים שרון שי לטפל מראש, במקסימום יעילות, בהסדרת התשלומים לביטוח לאומי ומס הכנסה.

אם רק קראתם את המילים "מס" או "ביטוח" ונבהלתם, חשוב לי שתדעו: אם כעת אתם מרוויחים סכומים נמוכים כעוסקים פטורים, יש סיכוי שהתשלומים הנלווים יהיו נמוכים מאוד. לי רק נותר לאחל לכם להרוויח בגדול, להצליח בענק ושגם אם התשלומים הנלווים יגדלו בהתאם, יישאר בידיים שלכם רווח אדיר, שישדרג את איכות החיים שלכם.

חשוב לדעת: מי שלא מתכנן, מתאם ודואג לכל התיאומים מול הרשויות עלול למצוא את עצמו עם חובות של אלפי ש"ח בסוף השנה לביטוח לאומי ומס הכנסה. לקוחות משרד רו"ח שרון שי רגועים כי הם יודעים שאנו במשרד דואגים לגב שלהם, בכל רגע נתון. למידע נוסף בנושא החזר מס הכנסה לשכירים צרו איתנו קשר

#3 למקסם הוצאות מוכרות

מעצב גרפי כעוסק פטור וצריך לקנות תוכנה? תגיד שלום להוצאה מוכרת.

קונדיטורית ביתית שמכינה עוגות בצק סוכר? מדובר בהוצאה מוכרת.

חשוב לדעת – קיימות הוצאות מוכרות לכל עסק, גם כשהוא שכיר

החל מהוצאות הדלק, תחזוקת הבית, אם אתם עובדים מהבית, ציוד לצרכי עבודה וכן הוצאות חשמל – הכל רלוונטי ויכול להיות מוכר מבחינת הרשויות. למשרד יש את הידע והיכולת להמליץ אילו קבלות למסור במסגרת העבודה השוטפת בכדי למקסם את ההוצאות מוכרות וכל לשלם כמה שפחות לרשויות המס / ביטוח לאומי וכמובן מע"מ.

למה המשרד אוהב ללוות שכירים – עצמאים במסע שלהם?

לראות אנשים שנהנים מהשילוב בין העולמות, שמפיקים את המקסימום מהזמן הפנוי שלהם ומשלבים עם משרה מלאה (או חלקית) עוד עבודה, זה מעורר השראה.

אז נכון, אני מלווה גם חברות בע"מ, עוסקים מורשים עם הכנסות של לאות אלפי ש"ח ועוד מגוון עסקים, אבל הסיפור של אלו שמשלבים תמיד מרתק, והעובדה שהמשרד יכול לכוון אותם ולחסוך להם אלפי שקלים מידי שנה, ולעשות להם סדר בעסק, הופכת את העשייה למספקת. למידע נוסף בנושא הגשת דו"ח שנתי

אם אתם כבר משלבים או חושבים לפתוח עוסק פטור / מורשה, משרד רואה חשבון מומלץ שרון שי ישמח לחסוך לכם את הבירוקרטיה ולענות על כל סימני השאלה.

מוזמנים להשאיר פרטים ולהגיע לפגישת ייעוץ כלכלי לעסקים ללא התחייבות

תפריט נגישות